Klik Sampai Habis Loading ? Thanks :)



Saturday, 20 August 2011

Melukis Online

assalamualaikum, nak belajar melukis tak ??



jom ! kat sini boleh belajar buat doodle ^^ hehe

Boikot Produk dari Belanda/Dutch ?

Info dari PPIM untuk pulau barang Belanda

1. Dutch Lady – Susu 
2. Ferrero Roche – Coklat 
3. Wall’s – Ais Krim 
4. Ing -Insurans 
5. Planta -Magerin 
6. Lady’s Choice -Magerin 
7. Lipton -Teh 
8. Shell -Minyak 
9. Knorr -Perisa Makanan 
10. Dove -Mandian 
11. Sunlight -Magerin/Pencuci Pinggan 
12. Radiant -Deodoran 
13. Rexona -Deodoran 
14. Ponds -Produk Kecantikan 
15. Kieldsens -Coklat 
16. Slimfast -Produk Pelangsing 
17. Lego -Kismis 
18. Philips -Barangan Elektrik 
19. Duyvis -Makanan Ringan 
20. Gouda -Keju 
21. Robin -Pencuci Lantai/Pakaian 
22. Ariel -Pencuci Lantai/Pakaian 
23. Omo -Pencuci Lantai/Pakaian 
24. Labello -Lip Balm 
25. Pickwick -Teh 
26. Venz -Mentega Coklat 
27. Kinder Bueno -Coklat 
28. Unilever -Syarikat 
29. 
30. 
31. Sunsilk -Shampoo 
32. Fair & Lovely -Produk Kecantikan 
33. Lux -Mandian 
34. Vaseline -Lip Balm 
35. Cif -Pencuci Lantai 
36. Surf -Pencuci Kain 
37. Wishbone -Pencuci Kain 
38. Doriana – Keju Krim 
39. Bertolli -Minyak Masak 
40. Clear -Shampoo 
41. Breeze -Pencuci Kain 
42. Sun -Pencuci Kain



Produk Dumex dan Nutricia telah digugurkan dari senarai di atas kerana pihak pengurusan NUMICO DUMEX (MALAYSIA) SDN BHD telah menghubungi pengurusan tertinggi PPIM dan mengesahkan syarikat mereka telah diambil alih oleh Danone Group sejak akhir 2007 dan menggunakan nama Danone Dumex yang berasal dari Perancis.




oh, sedihnya.. banyak barang kat sini ramai orang guna kan ? ish3 ..
sekian , hanya untuk dikongsi.renung2 kanlah sendiri..



MENGHINA ISLAM ATAS NAMA ISLAM..•●♥ღ


 








Daripada Abu Hurairah ra beliau meriwayatkan bahawa Rasulullah Saw telah bersabda :
"2 golongan yang termasuk dari kalangan ahli neraka yang tak pernah aku lihat iaitu yang pertama mereka yang memegang cemeti seperti ekor lembu (bentuk cemeti itu seperti ekor lembu yang berbulu-bulu dan berambut-rambut) dan mereka memukul manusia dengan cemeti tersebut.


Yang kedua adalah PEREMPUAN memakai pakaian tetapi keadaanya umpama telanjang (ketat), dan perempuan ini berjalan sambil berlenggang lenggok dan sanggol rambutnya (ataupun sekarang ikatan rambutnya) umpama bonggol unta. Dan perempuan yang sebegini keadaanya tidak akan mencium bau syurga. Ketahuilah bau syurga sudah boleh diciumi dari jarak begini dan begini."(Hadith diriwayatkan oleh Imam Muslim,Imam Ahmad,Imam Malik dan selain mereka)

✿ܓ Islam menyediakan ruang yang secukupnya untuk seorang wanita Muslimah yang belum menutup aurat untuk segera mencari kekuatan berbuat demikian. Tetapi menyambut kejayaan membuat perubahan dengan menghantar mereka ke daerah Busana Muslimah yang sangat bercanggah dengan Islam ini, ia adalah suatu kesesuaiaan yang mengundang penyesalan.

✿ܓ Islam memuliakan kaum lelaki dan perempuan, pada TAQWA, iaitu kualiti diri berkaitan dengan ilmu, bakat, Akhlaq, keupayaan diri dan jauh sekali daripada memperhambakan diri kepada mengejar usaha mengisi makna CANTIK yang tidak pernah berakhir itu. Sesungguhnya CANTIK itu adalah satu bentuk perhambaan wanita yang menyeronokkan (lagi menguntungkan). BUSANA MUSLIMAH yang tidak mematuhi Islam seperti itu adalah penghinaan kepada Syariat Allah.

✿ܓ Jangan tunggu sampai esok baru nak berubah, berubahlah sekarang sementara masih diberi peluang olehNYA kerana dirimu begitu berharga..

“…Dan janganlah kamu mendedahkan diri seperti yang dilakukan oleh orang-orang Jahiliyah zaman dahulu…” [al-Ahzaab 33: 33]

info dari FB.

Wednesday, 17 August 2011

Tutorial:Wishlist

Assalamualaikum,

jom mulakan tutorial..

Design-add a gadget- html/javascript...


<form name=myform>
<input type="checkbox" name="mybox" value="Student" checked />Student <br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="Below 18" checked />Below 18<br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="Birth 19July" checked />Birth 19July<br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="Love Pink" checked />Love Pink<br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="Setia Bertudung" checked />Setia Bertudung<br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="Love White Chocolate" checked />Love White Chocolate <br />
<input type="checkbox" name="mybox" value="Second Facebook Account" checked />Second Facebook Account<br />
</form>

copy dan paste .Senang kan ?

yang warna oren tu, tukar ikut suka kamu la. =) sesuatu yang menggambarkan diri kamu.




Tutorial:Bubbles

Assalamualaikum, mesti dah tau kan bubble tu apa ? macam ni..


nampak kan bubble tu ? senang je nak buat ..

copy ni..

Sunday, 7 August 2011

Tutorial:Ajax Float Shoutbox

Assalamualaikum, hai readers .. Fina ada terima satu request dari frenz baru kat FB ,

macam mana nak buat shoutbox terapung macam Fina punya tu.
Tapi Fina punya belum siap adjust lagi tu, atau lebih tepat lagi malas. Biarlah, asalkan boleh tinggalkan jejak. ye idak ?

copy paste benda ni..


Saturday, 6 August 2011

Tukar Doodle dengan Cik Mel

Assalamualaikum..


untuk Mel Amalina .

nanti lepas cik mel hantar yg baru saya letak di sini =)