Klik Sampai Habis Loading ? Thanks :)



Friday, 28 October 2011

Namaku Aurat-Perempuan

hari ni Fina nak bahas pasal aurat terutamanya perempuan.untuk lelaki lain hari lah.hehe
lihat disebelah kanan ade awek pakai shawl  tutup dada , Alhamdulillah..Tapi, baju besar yang senteng dengan seluar jeans ketat.wah!! bergaya seyh .. cover cun gitu~ 

shawl tutup separuh dada .perlu dipanjangkan lagi tu..baju dah lengan panjang tapi ketat!seluar  jeans yang boleh menaikkan nafsu manusia lain.trendylah katekan!

Alamak aihh! manisnya dia bergaya.eh, tapi ..shawl dia tu tak tutup dada lah! baju lengan pendek  nampak tangan pun sama juga..

Wah! sweet sungguh si adik manis bergaya.shawl pun  shawl lah adik! trend lah katakan .tak kesahlah asalkan tutup aurat dan tak jarang ye..baju muslimah pulak tuh tapi kenapa adik pakai legging....?

Meh check.Tudung?okeh. Seluar polos eh? besar dan nampak bergaya juga walaupun besar.cuba tukar itu jadi trend sekarang..kan bagus.baju labuh lengan pendek tapi pakai sarung tangan .eh!sarung tangan tu ketat kak.tak boleh jugak tau..


Baju Muslimah seluar slack .bagus3 tapi boleh tak panjangkan sikit tudung tu..? shawl sekarang macam2 ada tapi pilih lah yang tebal sikit dan panjang .boleh lilit puas2 .. hehe.nampak dada tu.. tak malu ke?

Alamak aihh! manisnya berbaju kurung .Inilah gadis Melayu tapi bukan gadis Melayu terakhir sebab pakai tudung/shawl nampak jambul.Simpan je lah jambul tu buat tatapan si suami yehh..

untuk gaya yang terbaik ialah ..
*
*
*
*
*
*
Berjubah bertudung labuh berpurdah..*teringin nak pakai purdah.hehe

Fina tau ramai yang tak dapat nak buat macam ni kan..so apa kata buat sesuatu yang sesuai dengan jiwa korang ..contohnya macam 2 gambar kat bawah ni..

berskirt panjang..sweet ape ..baju tutup punggung .nak senang tudung bawal je.kalau taknak,shawl pun boleh tp yang panjang dan tebal serta tutup dada,k? ;)

nak berfesyen sekali sekala? pakailah shawl labuh ,blaus labuh dan seluar slack.trendy ape.. kalau korang lagi suka pakai baju berkemban ...seriously, korang ni takde TASTE langsung..

nak fesyen boleh tapi berpada2 ye sayang ..tutup dada dan labuhkan baju..ke korang lagi suka bahgian tut diteropong oleh si mata keranjang..? ayoook!! baik ubah penampilan kepada lebih baik sekarang jugak..

oklah.bai2.. dan assalamualaikum ^^

3 comments:

ukhti rnajieha said...

bagus post nie :]

aLiFaH Pandy said...

comel laa doodle tue ~ btw , byk manfaat dapat ~ xDD

vanilla said...

comelnyeeee.......btw, agree =)