Klik Sampai Habis Loading ? Thanks :)



Saturday 30 November 2013

Kempen Menutup Aurat Dengan Sempurna

 




Assalamualaikum, Ana berniat mahu membuat kempen, "Menutup Aurat Dengan Sempurna" Kami akan memberi tudung labuh dengan percuma pada muslimah2 dekat luar sana yang tidak menutup aurat dengan sempurna, Contohnya yang bertudung singkat ala2 fareeda, tudungnya pendek, kecik dan jarang, tidak menutup aurat dengan sempurna, tidak mengikuti Syariat, Dan sebagainya, kami sendiri akan memberi tudung itu seperti dimall2, dijalan-jalan dan sebagainya, Tapi ana harap sangat ada yang mahu mendermakan dan menyumbangkan tudung2 labuh yang tidak diguna lagi, Ana pun baru ja bertudung labuh jadi ana takbanyak lagi tudung labuh yang takguna, Ana harap sangat2 ada yang baik hati dapat mendermakan tudung2 labuh walaupun sehelai, Dan dalam masa yang sama dalam tudung tuh nanti, kami akan selitkan surat dan dalam surat tuh kami akan letak tazkirah menutup aurat dengan sempurna dan hadis2 tentang aurat wanita. Ana Harap sangat2 bantuan dari semua pihak, Lagipun ana nak isi waktu lapang ana dengan benda yang berguna macam begini, pada cuti sekolah ini, Niat ana ni ikhlas mahu tolong Muslimah2 dekat luar sana yang masih tak tahu bagaimana mahu menutup aurat dengan sempurna, Sebab ana pun macam mereka juga dulu. Ini pun bagi mengalakkan lagi mereka menutup aurat Insya'Allah, Ana harap Ukhty/Akhiy dapat tolong sebarkan. Jazakaallah khairan kathira.
 
 
Kempen ni sangat bagus. InshaAllah akan dilaksanakan di Sabah. Selain kita berdakwah, kita juga bersedekah dan membantu orang-orang yg memerlukan. Kadang ada yang bertudung tidak sempurna ni mahu memakai tudung yang lebih labuh (walaupun hanya kata hati pasti ada terlintas) 

Cuma mungkin masalah keluarga tak izin, diejek rakan2, malu nak shopping tudung labuh dgn kawan-kawan atau mungkin masalah kewangan ke... dsb. Setiap orang ada masalah tersendiri. Mana tahu dengan 'hadiah' tudung ni membuatkan mereka diluar sana lebih bersemangat utk bertudung labuh. Boleh cakap dengan steady..

"Tudung ni orang bagi. So aku cuba-cuba pakai je. Tapi macam selesa. Mungkin lepas ni aku patut beli tudung yg lebih labuh lagi."
 
Kan seronok bila semua umat Islam bersatu memelihara dan menegakkan Islam yang semakin goyah? Di Brunei, Sultan mereka telahpun mengeluarkan perintah utk wajib bertudung mulai bulan April tahun hadapan. Malaysia? Kalau bukan pemimpin yang mahu laksanakan, kita sebagai rakyat mestilah cuba. 

Biar sedikit asalkan ikhlas.

Moga diredhai Allah. Oleh itu, kepada sesiapa yang hendak menderma tudung boleh contact direct kepada penganjur dan kawan2 beliau.

Dayana Yusoff Attari

Atau mungkin anda malu nak cakap direct pada beliau, boleh tanya apa2 soalan pada ana. Ana sporting je :P kehkeh. Ni fb ana AfiNa RahMat

Last but not least, ana sendiri bersetuju dan mengajak antum untuk menjayakan kempen ini. Moga dimudahkan segala urusan dan memperoleh pahala atas sedekah. Aamiin.


No comments: