Klik Sampai Habis Loading ? Thanks :)



Sunday 24 April 2011

Doktor yg Tertipu

Kejadian ini berlaku di dalam sebuah pernebangan Boeing 5216 dari Sarawak ke LCCT. Kelihatan seorang gadis cantik molek sedang duduk bersebelahan dengan seorang doktor yang IQnya tinggi. Otak doktor yang bergeliga itu terus bertanya gadis tersebut untuk bermain teka-teki.

Gadis yang dalam keletihan & penat tidak berminat dengan pelawaan doktor itu. Doktor berasa tidak puas hati & berasa dipelehkan maka diajaknya gadis untuk menjawab teka-tekinya.

Doktor berkata, “I tanya satu Teka-teki, jika u dapat jawap I pay u RM500 but if u tak dapat jawab u only pay me RM5.00 !!! amacam?”

Maka gadis tersebut menerima cabaran peguam tanpa segan-silu. (duit RM500 siapa tak nak????)

Doktor terus memulakan teka-tekinya yang pertama : “Berapakah jauh jarak diantara Bumi dan Bulan?”

Gadis tersebut diam dengan selamba membuka dompetnya mengeluarkan wang RM5.00 menyerahkan kepada Doktor tanda kalah. Doktor tersenyum puas dan merasakan dirinya pasti berjaya.

“Sekarang giliran u”, cabar Doktor dengan penuh bangga diri.

Maka gadis itu bertanya dengan acuh tak acuh “Apakah haiwan yang naik bukit dengan tiga kaki dan turun bukit dengan empat kaki?”

Doktor tersebut terus mengeluarkan laptop dari begnya dan terus mencari maklumat, tiada jawapan…

Dia terus memasangkan Modem dan mencari dalam internet ..tiada jawapan .Dengan putus asa, peluang terakhir dia mengirim e-mail kepada setiap kawanya yang bekerja sebagai peguam, saintis, arkitek, namun tiada yang dapat menolongnya. (padahal dalam flight mana boleh lakukan semua tu…).

Setelah 30 minit berusaha untuk mendapatkan jawapan akhirnya doktor tersebut mengaku kalah dan mengejutkan gadis yang telah tertidur dan menyerahkan RM500 tanda kalah.

Dengan perasaan ingin tahu, doktor bertanya apakah jawapan untuk teka-teki tadi?
Dengan selamba, gadis itu membuka dompetnya dan mengeluarkan duit RM5.00 dan menyerahkan kepada doktor tersebut dan menjawab : “Tidak Tahu”

Moral: Gadis yang pintar. free2 dapat untung RM490. Tak semua maklumat ada dalam internet.

No comments: