Klik Sampai Habis Loading ? Thanks :)



Sunday 24 April 2011

Kisah 3 Sekawan

3 sekawan iaitu KURA-KURA , LIPAN dan KATAK.
Pada suatu hari,KURA-KURA membuat satu parti secara kecil-kecilan.Dia mengajak LIPAN dan KATAK datang ke rumahnya untuk menyambut HARI JADI di rumahnya.Maka,datanglah LIPAN dan KATAK berpesta habis-habisan di rumah KURA-KURA.Satu jam kemudian,KURA-KURA bertanya kepada KATAK.

KURA-KURA:Hei, katak!Aku rasa ada sesuatu je yang takde lah.
KATAK:……..patutlah, air tin dah habis lah!
KURA-KURA:Betul lah,apa kata kau pergi kejap beli air tin kat kedai depan tu.
KATAK:Ala….kaki aku sakit lah, dari tadi asyik melompat je.Kau suruh Lipan lah pergi beli.
KURA-KURA:Bagus jugak idea kau tu.
LIPAN:Aku malas lah nak pergi beli.
KURA-KURA:Ala…kau tolong lah pergi beli kejap.Kau pun nak minum jugak kan.Aku dengan katak dah bersetuju nak suruh kau pergi beli.Boleh lah…..
LIPAN:Ok lah,aku pergi beli sekarang. Tapi….

10 minit…30 minit…1 jam…berlalu, LIPAN masih belum pulang lagi dari kedai. KURA-KURA dan KATAK berasa bimbang terhadap apa yang terjadi kepada LIPAN. KURA-KURA dan KATAK kemudian keluar pergi mencari LIPAN yang belum pulang lagi. Setibanya di pintu keluar, LIPAN sudah pun berada di depan pintu. KURA-KURA pun berkata..

KURA-KURA:Hah,itu pun kau. Mana kau pergi dari tadi lagi belum balik?
KATAK:Hei, kau tau tak,kau buatkan kami risau je….. Mulut aku dah naik kering ni.
KURA-KURA:Air tin yang aku suruh beli tu mana?
LIPAN: Hehehehe.. sebenarnya… Aku gerak pun belum lagi,tau!
KATAK:Habis, sampai 1 jam kau buat apa?
LIPAN:Kau nampak ni,dari tadi lagi aku BELUM HABIS lagi PAKAI KASUT !!!

Moral: Nak suruh kawan pun fikirlah dulu akibat dan kesannya.

No comments: