Klik Sampai Habis Loading ? Thanks :)



Friday 20 May 2011

Hari Guru bawak pasu

Go to fullsize image


Selamat Hari Guru untuk semua warga pendidik seluruh Malaysia ! Especially Baba aku dulu .. hehe 
sebab abah aku pun cikgu gak ..

boleh kata tiap tahun aku bagi cikgu hadiah ..tapi mesti lewat sekurang-kurangnya 5 hari . Aku ingat lagi masa sekolah rendah dulu ..masa tu first time nak bg cikgu hadiah , maklumlah , tak tau nak bagi apa jadi aboh aku cadangkan bagi pasu bunga ,hadiah yang aboh aku dapat bertahun-tahun yang lalu ..

anggaran semuanya ade 10 pasu bunga .. agaknya ?? sebab  mase tu darjah 1 , jadi aku tak ingat sangat ..
semua pasu2 tu comel2 belaka ..ayah aku suruh bagi 1/2 je kat cikgu yang paling aku suka , tapi ...fikiran budak2 kan ? aku cakap lah nak bagi kat semua cikgu yan mengajar aku ..

orang semua pelik je tengok aku datang sekolah bawak GUNI berisi pasu bunga ..setiap kali aku jalan , kalau terserempak dengan cikgu je , aku hulur pasu yang ada ..H A H A !

bukan tu je .. ke mana2 pun aku pergi , aku bawa guni tu (untuk hari tu je) ke kantin .. ke makmal .. keluar kelas ..ke tandas pun sama ..

Go to fullsize image


Pasu nye lebih kurang camni la ..

kat rumah aku sememang nya 'kaya' dengan pasu yang comel2 dan pengat pingat ..kalau pingat ni kebanyakannya abang aku punya masa hari sukan time sekolah rendah dulu ..

pasu2 tu pulak , hadiah dari anak murid ayah aku ..setiap kali ayah aku dapat hadiah je , mesti bagi aku atau adik2 aku ..untuk cikgu korang ..katenye ..

kalau dah habis pasu bunga , aku bagi pen merah je la..haha , aku selalu ingat, cikgu aku mesti pinjam pen merah aku tiap kali nak menanda buku ..sedih betul ..so , tu la hadiah yang aku rasa 'bermakna' untuk guru2 sekalian .. jadi , para guru , jangan hampakan pemberian anak2 murid anda ye ??

Go to fullsize image

nak cerita apa lagi eh ??

aku takde sejarah kene denda la .. (cehh ..)
tapi aku cukup tak suka 'diperli' ..aku rasa lagi suka kene marah ..

hihi ..

saya doakan agar semua tenaga pengajar di dunia ni diberkati Allah ..

InsyaAllah , sekian .

No comments: