Klik Sampai Habis Loading ? Thanks :)



Tuesday, 31 May 2011

Fenomena Bola Sepak Afina

 Permainan Bola Sepak ..

                                          1.Padang .20-120 meter panjang . 45-90 meter lebar

betul tak aku buat ni ??                           
                                                                                                                 
2.Pemain dan Pengadil mestilah berpakaian seperti berikut ..


pengadil dibantu 2 penjaga garisan manakala pemain mestilah mencukupi iaitu 11 orang ..

3.Kad Kuning


Saje jek pemain tu nak sengkang2 orang . tak bermoral sungguh !

kad kuning akan diberi jika pemain =
-melakukan tindakan berbahaya ..
-memegang atau menyentuh bola dengan sengaja kecuali penjaga gol ..
-menendang bola selepas tiupan wisel kerana kesalahan yg sengaja dilakukan .

3.Kad Merah


tak baik betul tunjuk camtu ..

kad merah akan diberikan kepada pemain jika =
-melakukan tindakan berbahaya
-melakukan kesalahan untuk kad kuning 2 kali .

4.Kad Biru


O0o .. yeke ? tak tahu pulak ..

Kad biru ni untuk rehat 15 minit ..

5.Penjaga gol 


Penjaga gol mesti dipilih dengan sebaiknya ,okey ??

*H a h A*
sejak bila aku buang tebiat cerita pasal bola ni ??

ape2 pon , aku nak tag InFo Pasal bola sepak .

disebabkan beliau , aku dapat info2 pasal bola ni .. haha .Ekceli , aku tak minat nak tengok bola , tapi abang ngan adek aku sokong Chelsea .. aku tompang sekaki la .. tumpang minat je ..kang nanti kalau orang tanye , senang sikit aku nak jawab ..

"ko suka pasukan mana ??"
"Chelsea.."
"wah , bagus citarasa kau eh !"

kalau tak , mesti macam ni ..
"ko suka pasukan bola sepak mana ??"
"takde"
"takde nafsu betul lah kau ni .."

HeHe .. Ok lah , SEKIAN ..


2 comments:

Noh Kodiang said...

comel la lukisan...lawaks.

afina rahmat said...

haha*thnx ..