Klik Sampai Habis Loading ? Thanks :)



Monday, 2 January 2012

13 Alasan Biasa Wanita Tidak Mahu Menutup Aurat






1. Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?

-Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka.


2. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang
.
-Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan

 perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan

 tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."


3. Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat
.
-Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi

 berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu

 wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat

 sekarang.


4. Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik
.
-Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia

 sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat?


5. Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok
.
-Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman

 yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak?


6. Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang

 kami

-Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau.


7. Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa
.
-Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin

 kau masuk syurga?


8. Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain.

-Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik

 mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau.


9. Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan
.
-Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah 

Allah, Neraka tempatnya.


10. Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk

 disesuaikan dalam scene. (ayat artis)

-Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah?


11. Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru
.
-Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat 

nanti.


12. Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la
..
-Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi

 nyawa aku.


13. Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya.

-Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam.


“Wahai wanita, setiap ciptaan tuhan yang berharga di dunia ini akan terlindung dan amat

 sukar untuk diperolehi. Di mana kamu boleh dapatkan permata? Tertanam jauh di perut

 bumi, tertudung dan dilindungi. Dimana kamu jumpa Mutiara? Terbenam jauh di dalam

 lautan, tertudung dan dilindungi oleh kulit kerang yang cantik. Di mana kamu cari emas?

 Terperosok di lapisan bumi tertudung dengan lapisan demi lapisan tanah dan batu. Tubuh

 kamu adalah suci malah lebih berharga daripada emas mahupun permata. Oleh itu kamu

 juga perlu bertudung dan melindungi diri kamu.”


5 comments:

twinkle twinkle said...

same2 kite doakan makin ramai mendapat hidayah utk betdung :)

fateng fateng said...

boleh tak nak copy and letak kat blog sye, nanti sye kreditkan n,n

fateng fateng said...
This comment has been removed by the author.
afina rahmat said...

@fateng, boleh3 ^^

angin sepoi sepoi said...

nk copy bole?
ltak lam blo...nt sy kredt